ساعت: 04:39

تاریخ: 11 اردیبهشت 1403

🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری ارسک

.

#ارسک_در_افق_۱۴۲۲

پیام شهردار ارسک به مناسبت روز جهانی مسجد

بسمه تعالی

30 مرداد سال 1348 مسجد الاقصی به دست صهیونیستها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد به همین مناسبت و به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد( صلی الله علیه و آله و سلم ) پایه گذار اولین مسجد بودند، ایشان مکانی را پایه گذاری کردند که علاوه بر عهده دار بودن نقش روحانی و معنوی ، کانون فعالیتهای اجتماعی مسلمانان نیز به شمار می رفت . به همین دلیل مساجد در طول تاریخ از ویژگی برجسته و خاصی برخوردار بودند . در گذشته همه امور مسلمین در ابعاد مختلف از جمله عقاید و فعالیتهای فرهنگی ، عبادی ، سیاسی و اقتصادی در مساجد انجام می شد .

بدون تردید مسجد پایگاه انسجام و یکپارچگی مسلمانان است و نماز جماعت و تشکیل صفوف به هم فشرده نمازگزاران به خوبی بیانگر هماهنگی و انسجامی است که حضور در مسجد فراهم می آورد . مسجد اصلی ترین پایگاه دین ، اخلاق و معنویت و برترین مکان تقویت ایمان و عالی ترین مرکز کسب آگاهی و بصیرت و والاترین کانون احیاء و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است . مسجد زیباترین جایگاه پرورش انسانهای وارسته و مهمترین مکان گسترش فعالیتهای علمی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام است . مسجد مقدس ترين مکان برای عبادت، نیایش و یاد خداوند متعال است . مسجد قلب تپنده ای است که در آن آسمانها با هم پیوند می خورند و انسان در آن رشد و تکامل می یابد . در مسجد است که افراد نمازگزار همچون قطره های آب به یکدیگر می پیوندند تا دریایی از اتحاد را به نمایش در آورند . همه در کنار یکدیگر در برابر پروردگار یکتا رو به سوی یک قبله می کنند و لب به حمد و ثنای آن یگانه نازنین می گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می کنند .

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) در خصوص اهمیت مساجد فرموده اند :

مسجد خانه خداست پس خانه همه خلق خداست ، مسجد کانون برکت خیز است . مساجد به ما امکان می دهد که با برادران مسلمان خود و خواهران مسلمان خود رابطه خویشاوندی را حفظ کنیم، مساجد را پاس بداریم و آنها را گرم نگاه داریم.

اینجانب ضمن گرامیداشت این رویداد مذهبی و تشکر از زحمات همه بزرگواران ، این روز را به تمامی فعالان مساجد و متولیان شریف مساجد تبریک عرض نموده و برای تمامی آنان آرزوی موفقیت و سربلندی می نمایم.

✅

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر ارسک

┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر ارسک

https://eitaa.com/eresk_ir

🖋️
🌹
📞

راههای ارتباط با ما:

https://eitaa.com/eresk_ravabet