ساعت: 08:03

تاریخ: 6 مرداد 1403

🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری ارسک

.

#ارسک_در_افق_۱۴۲۲

دیدار مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با شهردار و

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی

نبود کشتارگاه دام در شهر ارسک و عرضه گوشت قرمز خارج از چرخه نظارت دامپزشکی می تواند باعث انتقال بیماری های مشترک از دام به انسان شود. ‍ دیدار مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی بهمراه دکتر سید حمید عبدی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه با شهردار و اعضای شورای اسلامی ارسک برگزار شد به نقل از روابط عمومی رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت :دکتر محمد علی بخشی در سفری یک روزه به ارسک پس از حضور در گلزار شهدا و احترام به مقام شامخ شهدا در جلسه کاری در محل دفتر شهردار شهر ارسک بر استحصال و عرضه بهداشتی گوشت قرمز در شهر ارسک تاکید نمود وی افزود دامپزشکی در دوحیطه صیانت از سرمایه دام و طیور و ارتقاء سطح بهداشت عمومی ایفای نقش می کند. مدیر کل دامپزشکی ضمن بیان مخاطرات بیماری های مشترک بین انسان و دام منجمله بیماری ویروسی و بدون علائم و پرخطر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و لزوم پیشگیری از انتقال آن تآکید کرد مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی بیان داشت نبود کشتارگاه دام در شهر ارسک و عرضه گوشت قرمز خارج از چرخه نظارت دامپزشکی عامل انتقال بیماری های مشترک از دام به انسان دانست و تصریح کرد.

مدیران شهری به موضوع احداث کشتارگاه کوچک مقیاس از حیث هزینه ای و اقتصادی توجه نکنند و به پیامدهای خوب بهداشتی احداث کشتارگاه در شهر ارسک توجه نمایند که علاوه بر اینکه باعث اطمینان از سلامت گوشت عرضه شده می گردد نگرانی های شهروندان را نیز به جهت وجود چرخه نظارت بهداشتی مرتفع می نماید .

در این جلسه مهندس قلی زاده ضمن تشکر از حضور مدیر کل دامپزشکی در دفتر شهردار قول پیگیری احداث کشتارگاه کوچک مقیاس در شهر است که نیاز کشتار دام شهر را فراهم نماید را بیان داشت .

در ادامه جلسه مهندس علی ارزه گر رییس شورای شهر ارسک گفت با توجه به وجود جمعیت دامی قابل توجه ای دام در بخش ارسک بر لزوم تاسیس پست دامپزشکی در بخش ارسک تاکید نمود و مدیر کل دامپزشکی قول مساعد پیگیری این مطالبه را بیان داشت .

گفتنی است با توجه به تعطیلی دفتر دامپزشکی در ارسک حتی در صورت وجود محوطه کشتارگاهی کوچکی که بعضا همشهریان احداث کرده اند نیروی نظارتی بر سلامت ذبح دام و مهر سلامت و محل توزیع بهداشتی گوشت در شهر ارسک وجود ندارد و هم اکنون گوشت بصورت پراکنده و فله ای در محل توزیع میگرد .

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر ارسک

┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر ارسک

https://eitaa.com/eresk_ir

راههای ارتباط با ما:

https://eitaa.com/eresk_ravabet

تازه ترین اخبار