ساعت: 08:17

تاریخ: 9 اردیبهشت 1403

🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری ارسک

.

استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس جمهور و هیئت همراه در جریان سفر دو روزه به خراسان جنوبی پنچشنبه هفته جاری( ۲۴ آذرماه)، در محل ورزشگاه آزادی بیرجند با مردم استان دیدار می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در شورای اداری استان، اظهار داشت: این دیدار مردمی ساعت ۹:۳۰ دقیقه روز پنجشنبه در محل ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: مردم خراسان جنوبی بار دیگر با حضور باشکوه، باکیفیت بالا، پررنگ و معنادار در استقبال و دیدار با فرزند نظام و انقلاب و نماینده خود در مجلس خبرگان رهبری تو دهنی محکمی به تمام دشمنان و کشورهای اتحادیه اروپا خواهند زد.
استاندار، دیدار باشکوه مردم خراسان جنوبی با خادم خود را نمایشی از همدلی بین ملت و دولت دانست و گفت: در برهه زمانی کنونی و در جنگ ترکیبی و فضای مسموم رسانه‌ای دشمنان، دیدار مردمی رئیس جمهور کار ارزشمندی است که به همت و حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی رقم خواهد خورد.
قناعت عنوان کرد: نمونه حضور جهادی و همیشه در صحنه مردم استان را دشمنان نظام و انقلاب در ۱۳ آبان سال جاری دیدند و در روز پنجشنبه هم این حضور چشمگیر در دیدار مردم با رئیس جمهور رقم خواهد خورد.
وی تصریح کرد: دیدار مردمی رئیس جمهور به عنوان یک اتفاق مبارک و خط شکنی بزرگ در حال رقم خوردن است که امیدواریم همه پای کار باشند چرا که دشمنان اذعان دارند مردم از نظام اسلامی خسته شده‌اند و می‌خواهند این پشتوانه را از مردم ما بگیرند.
به گفته وی؛ در چنین شرایطی، این دیدار مردمی به نحو احسان، باشکوه و خوب برگزار خواهد شد و آبی بر آتش فتنه و اغتشاشات خواهد بود.
استاندار با تأکید بر اینکه همه دوستداران نظام پای کار باشند که این اتفاق بزرگ به نحو مطلوب و شایسته در استان انجام شود، عنوان کرد: یقیناً دریای خروشان و سیل انقلابی مردم خراسان جنوبی از خادم ملت و رئیس جمهور مردمی و انقلابی، نقشه‌های همه دشمنان قسم خورده نظام، انقلاب و مردم را نقش بر آب خواهد کرد.
قناعت با اشاره به امپراتوری رسانه‌ای دشمنان و اینکه مشکلات ما را بزرگ جلوه می‌دهند و مسایل خود را یا منعکس نمی‌کنند یا به صورت محدود انعکاس می دهند، بیان کرد: در چنین شرایطی باید دستاوردهای نظام به صورت مستمر و هنرمندانه برای مردم تبیین شود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیئت دولت روز پنجشنبه هفته جاری (۲۴ آذر ماه) به استان خراسان جنوبی سفر می‌کند و این سفر ۲ روزه تا پایان روز جمعه ۲۵ آذر ماه ادامه خواهد داشت.
به گفته وی؛ بعد از اتمام سفرهای دور نخست رئیس جمهور به ۳۱ استان، دور دوم سفرهای استانی در دستورکار دولت قرار گرفته و خراسان جنوبی مقصد اول دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور و دولت انتخاب شده که جای تقدیر دارد.
استاندار خاطرنشان کرد: شخص رئیس‌جمهور تاکنون سفرهای موردی به برخی استان‌ها داشته‌اند، اما در سفرهای رسمی استانی، دور دوم از خراسان جنوبی آغاز شده و از مدت‌های قبل برنامه‌ریزی برای نحوه سفر، موضوعات و مصوبات آن در استان با هماهنگی مرکز انجام شده است.
قناعت تصریح کرد: در دور نخست سفرها، خراسان جنوبی سومین مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور بود امابه دلیل ارادت شخص رئیس جمهور به مردم، خراسان جنوبی در این دور سفر به عنوان مقصد نخست انتخاب شده است.
وی به مزایای انتخاب خراسان جنوبی به عنوان اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: گرچه انتخاب خراسان جنوبی به عنوان استان نخست دور دوم سفرها، باعث فشار کاری در دستگاه‌ها می‌شود اما از مزایای آن، این است که مصوبات و اعتبارات زودتر ابلاغ و تخصیص داده می‌شود، از طرفی اعتبارات بیشتر نقدی و درصد جذب آن هم بالاست.
استاندار با اشاره به اینکه سال گذشته از محل اعتبارات مصوب دور نخست رئیس جمهور ۹۷۵ میلیارد تومان اکثراً به صورت نقدی به خراسان جنوبی تخصیص یافته، بیان کرد: در آبان ماه سال جاری هم ۴۶۰ میلیارد تومان و در آذرماه هم ۳۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر نخست اکثراً به صورت نقدی به استان تخصیص یافت.
قناعت افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته علاوه اعتبارات سفر نخست، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم به عنوان متمم سفر به خراسان خراسان جنوبی اختصاص یافت.
وی پیگیری مصوبات سفر اول رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی را از اهداف اصلی سفر دوم عنوان کرد و افزود: محور دوم سفر رئیس جمهور بحث محرومیت‌زدایی است و نگاه ویژه‌ای که در دور نخست بود در این دور از سفر ویژه‌تر است.
استاندار با ذکر این نکته که یکی از محورهای دیگر در دور دوم سفر رئیس جمهور بحث جذب سرمایه گذار است، بیان کرد: در این راستا سرمایه گذاران خوشنام و توانمند در سطوح ملی و نهاد های عمومی غیردولتی به سمت سرمایه گذاری در استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی هدایت خواهند شد.
قناعت تأکید کرد: طرح‌ها و برنامه های آماده در جلسه تخصصی شخص رئیس جمهور با سرمایه‌ گذاران داخلی، ملی و نهادهای مختلف ارائه خواهد شد تا سرمایه گذاران، متناسب با توانمندی‌های خود در استان سرمایه‌گذاری کنند.