ساعت: 02:15

تاریخ: 16 اردیبهشت 1403

🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری ارسک

.

 

برنامه ها و تلاشهای شهرداری ارسک در مقابله با بیماری کرونا

 

 

از مورخ  اول اسفند که شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور اعلام گردید شهرداری ارسک تشکیل جلسه داد و موضوع را در ابعاد مختلف آن بررسی و اهمیت مقابله با آن را به پرسنل تذکر داده شد و خواستار تلاش و همت بیشتر در مقابله با این بیماری شد و تصمیماتی اتخاذ گردید.

 

 

 

 

اطلاع رسانی مناسب همراه با ایجاد آرامش و رعایت مسائل شرعی و انجام اقدامات بهداشتی و مدیریت پسماند و.. از اولین اقدامات صورت گرفته بود .

 

 

 

 

تشکیل ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهر و پیگیری موضوع و ارائه گزارشات واقدامات انجام گرفته به مردم و بیان راه کار های صحیح کنترل شیوع بیماری بصورت روزانه

 

 

 

با عنایت به اینکه یکی از راههای کنترل شیوع ویروس جلوگیری از برگزاری اجتماعات غیر ضروری بود شهرداری به عنوان رئیس ستاد مدیرت بحران با ارسال نامه به تمامی هیئات و مساجد و مدیران سالن های ورزشی و….. با هماهنگی نهادهای ذیربط نسبت به تعطیل نمودن آنها اقدام نمود .

 

 

 

 

با توجه به اینکه ضد عفونی نمودن سطح شهر از مصوبات ستاد مقابله با کرونا ویروس و تاکید فراوان مدیران شهرستان و  استان بود و این کار به شهرداری واگذار گردیده بود ، شهرداری در اولین اقدام نسبت به تهیه مواد ضد عفونی از قبیل ماسک، دستکش، مواد شوینده، وایتکس و …. اقدام و تمامی ادارات و نهاد ها و تاسیسات شهری و  معابر سطح شهر بصورت روزانه ضد عفونی و محلول پاشی  می گردد .

 

 

 

 

 

 

 

از آنجائیکه یکی از راههای اصلی قطع شیوع بیماری در خانه ماندن است شهرداری در این خصوص با نصب بنر و پارچه نوشته و فضاهای مجازی و تماس تلفنی با شهروندان مقیم شهرهای دیگر ،  اقدام به اطلاع رسانی به شهروندان و تاکید بر در خانه ماندن نمود .

 

 

 

 با نزدیک شدن به پایان سال و ورود احتمالی مسافران نوروزی و دغدغه مردم از این مسافران به شهر و کمک به شیوع بیماری ، با کمک حوزه مقاومت و نیروی انتظامی دو ایستگاه سلامت در ورودی های شهر ایجاد و بصورت بیست و چهار ساعته  نسبت به کنترل و تب سنجی مردم و تاکید تذکر  بر انجام رعایت مسائل بهداشتی وشعار در خانه ماندن اقدام نمود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری جلسات مختلف و تب سنجی پرسنل شهرداری و همکاری با ادارات و نهادهای شهر و شهرستان بخصوص مرکز بهداشت و درمان در کنترل بهتر این بیماری از اقدامات روزانه شهرداری می باشد که همزمان با آماده نمودن شهر برای استقبال از بهار و نوروز صورت می گیرد .

 

 

 

تقدیر از نیروهای شهرداری و همکار که در زمینه محلول پاشی معابر کمک کرده اند و فعالیت آنان باعث آرامش روانی جامعه شده است.

 

 

 

بسیج همگانی نیروهای مردمی، شهرداری، پاسگاه انتظامی  و سایر ادارات بخش در جهت ضد عفونی معابر شهر در آستانه نوروز در ساعت 20 شب تا 23:30 مورخ 27 اسفند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تازه ترین اخبار