ساعت: 18:02

تاریخ: 30 فروردین 1403

🇮🇷 سال مهار تورم و رشد تولید

شهرداری ارسک

.

ارسک و جاذبه های دیدنی

 گنيجينه‌هاي تاريخي بيرجند در دل کوير با چشم اندازهاي زيبا نوروز امسال ميزبان مسافران و گردشگران است.
پويايي و بقاي فرهنگي در آينده نيازمند پيوستگي ميان ديروز، امروز و فرداي ملت‌ها است. امروزه در آغاز هزاره سوم و عصر ارتباطات و جهاني شدن وجه تمايز ملت‌ها از يكديگر، هويت فرهنگي آنها بوده که خود ريشه در ميراث فرهنگي دارد و از اين رو حفظ ميراث فرهنگي براي يك ملت پشتوانه حيات فرهنگي در آينده است.
ايام نوروز فرصت مناسبي براي بازديد مسافران نوروزي از آثار تاريخي و باغ‌‌هاي كشور از جمله در خراسان جنوبي بوده كه مي‌توان  باغ شوکت آباد و بهلگرد و…را از جمله آثار ديدني شهر ارسک نام برد.

 

 

 

1– مسجد جامع ارسک:قدمت 270 ساله داردو بفرمان و با هزینه فرد خیری بنام تاج خانم بنا شده است.ارتفاع ایوان مسجد به بیش از 15 متر می رسدکه دارای نقش و نگارهای بی نظیری اس که در 1333 تعمیر و مرمت شده است.برای ساخت مسجد بدستور سازنده مساحت کل مسجد را خاک ریخته بطوری که کوچه های اطراف بصورت تونل درست شده و مردم و وسایل نقلیه از زیر آن عبور می کنند.در حال حاضر مسجد جامع بلندترین ساختمان روستا با وجود ساختمانهای چند طبقه می باشد.

2- قلعه های تاریخی با قدمت 270 ساله که بدستور حاج میرزا ساخته شده است.

3- غار مهم و تاریخی “تادر“:هرچند مساحت آن کاملا تعیین نشده اما آنقدر وسیع است که در زمان حمله اقوام حسنی و بلوچ کل مردم ده به آن پناه می بردند.این غار در چهار کیلومتری جنوب غربی ده در دامنه کوهی می باشد.

4-حوض انبارهابا قدمتی بیش از 200 سال از جمله حوض تاج خانم و حوض بیبی و حوض حاج میرزامیر که هنوز هم با وجود عدم مرمت استحکام خود را حفظ کرده اند.

چشمه هاوقناتهای متعدد با قدمت طولانی که واقعا دیدنی است.